RSS

Пројекти

Песталоци

У пројекат Песталоци фондације Мултипликација – живети толерантно, који се већ пету годину спроводи у нашој школи, укључени су ученици других разреда Техничке школе „9. мај“ и Гимназије „20 октобар“. У току школске 2010/2011. године одржано је 20 радионица за укључене ученике из обе школе. Водитељи радионица су Зорица Вучинић Жидаи и Југослава Лулић. Теме које су се обрађивале на радионицама везане су за развијање толеранције, прихватање различитости и разбијање предрасуда.

Десетог децембра, ученици и наставници укључени у пројекат, обележили су  Међународни дан људских права, кроз предавање Учење за будућност кроз путовање у прошлост (наставница Југослава Лулић) и радионицу Улога појединца (наставница Јасна Лукић). Обележавању су присуствовали и координаторка пројекта, Наташа Круљ и вероучитељ Стеван Јурић.

 radionicaizvlačenje kartica

Погледајте кратак видео запис са радионице!

Крајем јануара учесници у пројекту упутили су се у Швајцарску, у дечије село Песталоци, надомак градића Трогена,  где су две недеље учествовали у разноликим радионицама, обилазили Швајцарску и  дружили се са вршњацима из Краљева, Бечеја,  Крагујевца и Ниша.

Погледајте мапу!

Slika mape

Ko je био Песталоци

250px-Johann_Heinrich_PestalozziЈохан Хајнрих Песталоци (Johann Heinrich Pestalozzi) био је истакнути швајцарски  хуманиста и педагог, реформатор образовања чије су идеје у великој мери утицале на школство у Европи. Рођен је у Цириху, у коме  је завршио елементарну и латинску школу, а потом студирао филологију, филозофију и право. Оснивао је сиротиште за децу, у ком ради 6 година, почевши од 1774. год. Затим ради у дому за незаштићену децу.

Васпитање је видео у функцији стварних промена у друштву. Зато се залагао да буде обухватно, опште и да припрема за рад. Силно је подстицао развој основне школе у Европи. Сматрао је да је снага васпитања у подстицању сила које су у природи детета. Уважавао је постигнућа психологије свога времена. Образовање се мора заснивати на развоју ума, срца и руке. Развој ума води преко формирања јасних појмова, чиме је наглашена рационална компонента учења и мишљења.

Advertisements
 

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

 
%d bloggers like this: